Jóga vinyasa flow

 Jóga vinyasa flow

 Vinyasa znamená pohyb sladěný s dechem a Flow ( z angličtiny PLOUT ) znamená, že proplouváme z jedné pozice do druhé a nezůstáváme dlouho v pozicích ( ásanách ) Narozdíl od klasické hathajógy je  rychlejší a dynamičtější.

V životě si každý osvojí určité pohybové návyky. Máme určité zažité způsoby vstávání z postele, sezení na židli nebo chůze. Neměnné opakování těchto pohybů nás nutí k využívání stále stejných svalů, klouby využíváme jen v malém rozsahu a postupně se svaly, vazy a kloubní pouzdra zkracují. Kouzlo jógy tkví v boření této každodenosti.

Jóga vinyasa flow nám ukazuje, jaká naše těla mají obrovský potenciál. Jak místo přetěžování těch stále stejných svalů, používat tělo efektivněji. Naše tělo je totiž jedinné místo na světě, ve kterém všichni strávíme celý život.

Jaké ásany do sestavy patří a na jaké části těla se zaměřuje?

 Ásany jsou jógové pozice, ve kterých setrváváme po dobu jednoho až pěti  dechů. Můžou  působit staticky, ale zdání klame. Vnitřně pracujeme s dechem, rovnováhou a především s koncentrací. Uvědomujeme si práci svalů, které uvolňujeme, posilujeme a protahujeme. Pozitivně ovlivňujeme svaly, šlachy, kosti  a kloubní pouzdra,  příznivě ale působíme i na naše vnitřní orgány, cévní systém a smyslové orgány. Posilujeme imunitu, vyčistíme hlavu, zrychlíme metabolismus a hlavně po lekci se cítíme příjemně fyzicky unaveni, ale psychicky odpočinutí s velkým návalem energie.

Lekci začínáme  pozdravem slunci a pak volně  pokračujeme ásanami ve stoje - předklony, kde protahujeme ztuhlé svaly na zadní straně stehen, pozice trojúhelníka, pozice bočného úhlu, rotační asány, bojovníci, atd . V druhé části lekce cvičíme v sedě. Protahujeme se a pracujeme jak na rotačních tak předklonových a záklonových pozicích. Velký důraz je kladen na dýchání.

Pro koho je jóga vhodná?

Lekce  je lehce náročnější než lekce hatha jogy. Trvá 90 minut a probíhá trochu v rychlejším tempu. Nechci nikoho odrazovat, ale začátečníci a klienti, kteří nejsou zvyklí na pravidelný pohyb, by  měli raději začít s hatha jogou, nebo Pilates a pak si  postupně Jógu vinyasu flow přidat.

Nejenže je to vynikající cvičení samo o sobě, ale také může sloužit jako kompenzační cvičení pro všechny běžce, cyklisty a další jednostranně zatížené sportovce.

Jóga vinyasa flow není jen výsadou žen, je to cvičení vhodné i pro muže, protože i oni trpí jednostrannou zátěží, nedostatkem pohybu a příliš mnoho hodin stráví v sedě za volantem nebo stolem.

Co k cvičení potřebujete?

  Stačí dlouhá podložka, pohodlné oblečení a 80Kč  na vstup. Nepotřebujete ani boty ani pití.

Jaké jsou účinky?

Jóga vinyasa flow dokáže dobře redukovat stres a napětí v těle, formovat celé tělo a přenést pozornost k sobě samým. Rozvíjíme flexibilitu a sílu, trénujeme koncentraci, učíme se hospodárně dýchat a pracovat se svým dechem. Zlepšujeme si kondici, pevnost a pružnost svalů, správné držení těla, vyrovnáváme svalové disbalance. a to vše pouze za použití váhy vlastního těla.

Pokud máte dotazy pište volejte, jsem tu pro Vás :)

AJ ADHO MUKHA ŠVANASANA, poloha střechy
AJ ADHO MUKHA ŠVANASANA, poloha střechy AJ ADHO MUKHA ŠVANASANA, poloha střechy
AJ ASTAVAKRASANA, poloha osmi úhlů
AJ ASTAVAKRASANA, poloha osmi úhlů AJ ASTAVAKRASANA, poloha osmi úhlů
AJ BAKASANA, poloha jestřába
AJ BAKASANA, poloha jestřába AJ BAKASANA, poloha jestřába
AJ BHUDŽAPÍDASANA, poloha s nohama na ramenou
AJ BHUDŽAPÍDASANA, poloha s nohama na ramenou AJ BHUDŽAPÍDASANA, poloha s nohama na ramenou
AJ LOTOS+PADMOTTANASANA, předklon s polovičním lo...
AJ LOTOS+PADMOTTANASANA, předklon s polovičním  lotosem AJ LOTOS+PADMOTTANASANA, předklon s polovičním  lotosem
AJ LOTOS+PAŠČIMOTTANASANA
AJ LOTOS+PAŠČIMOTTANASANA AJ LOTOS+PAŠČIMOTTANASANA
AJ PADAHASTASANA, poloha s chodidly na rukách
AJ PADAHASTASANA, poloha s chodidly na rukách AJ PADAHASTASANA, poloha s chodidly na rukách
AJ PARIVRTA PARŠVAKONASANA, převrácená poloha bočn...
AJ PARIVRTA PARŠVAKONASANA, převrácená poloha bočního úhlu AJ PARIVRTA PARŠVAKONASANA, převrácená poloha bočního úhlu
AJ PARIVRTA TRIKONASANA, poloha obráceného trojúhe...
AJ PARIVRTA TRIKONASANA, poloha obráceného trojúhelníku AJ PARIVRTA TRIKONASANA, poloha obráceného trojúhelníku
AJ PRASARITA PADOTANASANA A, předklon ve stoji roz...
AJ PRASARITA PADOTANASANA A, předklon ve stoji rozkročném AJ PRASARITA PADOTANASANA A, předklon ve stoji rozkročném
AJ PRASARITA PADOTANASANA C, předklon ve stoji roz...
AJ PRASARITA PADOTANASANA C, předklon ve stoji rozkročném C AJ PRASARITA PADOTANASANA C, předklon ve stoji rozkročném C
AJ PRASARITA PADOTANASANA D, předklon ve stoji roz...
AJ PRASARITA PADOTANASANA D, předklon ve stoji rozkročném D AJ PRASARITA PADOTANASANA D, předklon ve stoji rozkročném D
AJ ŠÍRŠASANA, poloha na hlavě s roznožením
AJ ŠÍRŠASANA, poloha na hlavě s roznožením AJ ŠÍRŠASANA, poloha na hlavě s roznožením
AJ UPAVIŠTA KONASANA, poloha úhlu v sedě
AJ UPAVIŠTA KONASANA, poloha úhlu v sedě AJ UPAVIŠTA KONASANA, poloha úhlu v sedě
AJ UTTHITA HASTA PADANGUŠTHASANA, poloha s držením...
AJ UTTHITA HASTA PADANGUŠTHASANA, poloha s držením palce nohy AJ UTTHITA HASTA PADANGUŠTHASANA, poloha s držením palce nohy
AJ UTTHITA HASTA PADANGUŠTHASANA, předklon k nataž...
AJ UTTHITA HASTA PADANGUŠTHASANA, předklon k natažené noze AJ UTTHITA HASTA PADANGUŠTHASANA, předklon k natažené noze
Aštanga joga
Aštanga joga Aštanga joga
Aštanga joga
Aštanga joga Aštanga joga
Aštanga joga
Aštanga joga Aštanga joga
Aštanga joga
Aštanga joga Aštanga joga
Aštanga joga
Aštanga joga Aštanga joga
Aštanga joga
Aštanga joga Aštanga joga
Aštanga joga
Aštanga joga Aštanga joga
Aštanga joga
Aštanga joga Aštanga joga